Všeobecné obchodné podmienky
1. Úvodné ustanovenia
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) sa vzťahujú na kúpu tovaru v internetovom obchode na stránke www.e-smoke.sk (ďalej len „e-shop“), prevádzkovanom obchodnou spoločnosťou e-smoke s.r.o., so sídlom Švabinského 1063/3, 851 01 Bratislava, IČO: 47 486 368, DIČ: 2023926267, IČ DPH: SK2023926267, zapísanou v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 93458/B (ďalej len „predávajúci“).
Korešpondenčná adresa
e-smoke s.r.o., Námestie hraničiarov 2, 851 03 Bratislava
e-shop - Námestie hraničiarov 2, 851 03 Bratislava
telefón: +421 902 410 474
predajňa Bratislava - Námestie hraničiarov 2, 851 03 Bratislava
telefón: +421 2 4363 7622
predajňa Trnava - Andreja Hlinku 65, 917 01 Trnava
telefón: +421 918 639 265
kiosk Košice - OC Optima, Moldavská cesta 32, Košice
telefón: +421 902 420 803
kiosk Prešov - NC MAX, Vihorlatská 2A, Prešov
telefón: +421 948 948 914
Kontaktné údaje predávajúceho:
e-mail: info@e-smoke.sk
telefón: +421 902 410 474
Socials: Facebook, Instagram
Bankové spojenie
Fio banka, a.s., pobočka zahr. banky
IBAN: SK28 8330 0000 0021 0202 1696
BIC (SWIFT): FIOZSKBA
Mena: EURO
- Kupujúcim je zákazník, ktorý uzavretím kúpnej zmluvy vstupuje do zmluvného vzťahu s predávajúcim. Tieto VOP upravujú práva a povinnosti zmluvných strán a sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
2. Overenie veku
- Nakupovať v e-shope môžu iba osoby po dovŕšení 18. roku veku, preto pred nákupom vyžadujeme od nových a neregistrovaných zákazníkov, aby preukázali splnenie vekovej hranice zaslaním fotografie relevantného dokladu (napr. občiansky či vodičský preukaz, preukaz poistenca zdravotnej poisťovne) na e-mailovú adresu overenie@e-smoke.sk. Na fotografii dokladu musí byť čitateľné meno a priezvisko zákazníka a dátum narodenia. Všetky ďalšie údaje odporúčame začierniť. Povinnosť predajcu overiť vek spotrebiteľa v čase predaja je daná zákonom č. 377/2004 Z. z., § 6 ods. 2.
- Poskytnuté údaje podliehajú ochrane osobných údajov podľa osobitných predpisov. Upozorňujeme, že vek zákazníka overuje pred vydaním tovaru vždy aj kuriér/personál výdajného miesta/pošta.
- V prípade pochybností o veku zákazníka online nákup neumožníme a odporučíme nákup v predajniach e-smoke vape shop na Námestí hraničiarov 2, 851 03 Bratislava 5, alebo Andreja Hlinku 65, 917 01 Trnava, alebo kiosk Košice, OC Optima, Moldavská cesta 32, Košice, alebo kiosk Prešov, NC MAX, Vihorlatská 2A, Prešov (ďalej len „e-smoke vape shop“).
3. Objednávka tovaru
- V e-shope nakupujete jednoducho a pohodlne vkladaním tovaru do virtuálneho nákupného košíka. Pred odoslaním objednávky je potrebné vybrať si spôsob doručenia, spôsob platby, riadne sa oboznámiť a súhlasiť s týmito VOP, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
- Objednávka Vás zaväzuje momentom jej odoslania potvrdením funkcie označenej ako “objednávka s povinnosťou platby”, ktorá predstavuje informáciu o tom, že objednávka vyžaduje platbu za tovar. Vašu objednávku spracujeme bez zbytočného odkladu po jej odoslaní, najneskôr do 24 hodín. Doručením potvrdzujúceho e-mailu o prijatí objednávky dochádza k uzavretiu kúpnej zmluvy.
- Potvrdenie o prijatí objednávky obsahuje číslo objednávky, názov a špecifikáciu tovaru, údaje o cene tovaru a nákladov doručenia (balné, poštovné, poplatok za dobierku), spôsob platby, miesto dodania, údaje o predávajúcom, prípadne ďalšie informácie.
- Na zadanú e-mailovú adresu Vám budú zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom Vašej objednávky. Objednávka sa automaticky archivuje aj vo Vašom konte, ak nakupujete ako registrovaný zákazník. Pri objednávkach veľkého množstva tovaru a v prípade, ak ste novým/neregistrovaným zákazníkom, Vás pred prijatím objednávky kontaktujeme telefonicky, SMS správou alebo e-mailom.
4. Storno objednávky
- Vyhradzujeme si právo stornovať objednávku, ak po jej prijatí vyjde najavo, že objednaný tovar je nedostupný pre vypredanie zásob alebo jeho stiahnutie z ponuky, a nie sme preto schopní vybaviť objednávku za podmienok dohodnutých v kúpnej zmluve, o čom Vás bezodkladne informujeme. Pred stornom objednávky Vám ponúkneme náhradný tovar. Ak s náhradným plnením nebudete súhlasiť, objednávku stornujeme a bezodkladne Vám vrátime všetky platby prijaté na základe kúpnej zmluvy.
- Pri storne objednávky uhradenej vopred cez platobný portál 24pay vraciame uhradenú sumu krátenú o storno poplatok 0,74 €. V prípade podľa predošlého bodu, kedy je objednávka stornovaná z dôvodov nedostupnosti tovaru a v prípade, ak nám so stornom objednávky oznámite na info@e-smoke.sk IBAN bankového účtu, na ktorý žiadate uhradenú sumu vrátiť, storno poplatok neúčtujeme.
5. Platobné podmienky
- Všetky ceny a poplatky sú uvádzané s DPH. Cenové akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak.
- Cena tovaru nezahŕňa náklady na doručenie tovaru, balné, poštovné, poplatok za dobierku, ktoré znáša v plnej miere zákazník podľa zvoleného spôsobu doručenia a platby.
- Zaplatiť možno vopred, alebo na dobierku (tzn. pri doručení tovaru). V prípade platby vopred zásielku expedujeme po obdržaní platby. Platbu bankovým prevodom je nutné uhradiť na bankový účet predávajúceho uvedený v bode 1.1 týchto VOP do 4 pracovných dní, v opačnom prípade objednávku a rezervované položky v nej stornujeme.
- Platobné metódy dostupné v závislosti od zvoleného spôsobu doručenia: bankový prevod na náš účet, platba platobnou kartou MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, Visa Pay, Diners Club International, Discover - prostredníctvom platobného portálu 24pay, platba cez internet banking SporoPay, TatraPay, VUB ePlatby, UniPlatba, Platba online Poštová Banka, Viamo prostredníctvom zrýchlených tlačidiel platobného portálu 24pay, platba v hotovosti, platba darčekovou poukážkou e-smoke s.r.o. (platná výlučne na úhradu tovaru).
- Úhrada kúpnej ceny Vám bude bezodkladne potvrdená. Súhlasom s týmito VOP beriete na vedomie a súhlasíte s tým, že faktúra Vám bude vydaná v elektronickom formáte a doručená na e-mailovú adresu, ktorú ste zadali pri nákupe. Faktúra v listinnej forme Vám bude doručená s tovarom len v prípade, ak o to požiadate.
6. Dodacie podmienky
- Záväzok dodať tovar je splnený jeho odovzdaním kupujúcemu alebo ním určenej tretej osobe alebo odovzdaním na prepravu. Kupujúci je povinný tovar prevziať na dohodnutom mieste a čase.
- Okamihom odovzdania tovaru na prepravu, alebo v prípade osobného odberu prevzatím tovaru, kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru a prechádza na neho nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci. Kupujúci má právo odmietnuť prevziať tovar v prípade, ak je zásielka viditeľne poškodená.
- Osobný odber v predajni e-smoke vape shop na ulici Námestie hraničiarov 2, 851 03 Bratislava, v predajni vape&coffee shop na ulici Andreja Hlinku 65, 917 01 Trnava alebo na odbernom mieste Vinopolitan na Námestí SNP 6, 811 01 Bratislava nie je spoplatnený. O tom, že tovar je pripravený na osobný odber Vás informujeme samostatným e-mailom. Objednávka je pripravená na vyzdvihnutie 5 dní, pokiaľ nebolo osobitne dohodnuté inak. Pri neprevzatí objednávky v stanovenom termíne sa objednávka stornuje.
- Tovar, ktorý máme skladom, expedujeme v deň objednávky alebo v nasledujúci pracovný deň v závislosti od času vyzdvihnutia zásielok prepravcom podľa zvoleného spôsobu doručenia. Tovar označený ako "Iba na objednávku do 24-48 hod." sa spravidla nachádza v externom sklade u našich dodávateľov a lehota odoslania je 24 až 48 hodín. V prípade, že niektorý tovar nebude skladom, budeme Vás kontaktovať telefonicky alebo e-mailom.
- Dodacia lehota je 1 až 5 pracovných dní od expedície zásielky.
- Tovar posielame doporučene iba pri platbe vopred, v opačnom prípade platíte na dobierku. Dobierka je spoplatnená sumou 0,95 € s DPH. Dobierku neplatíte pri osobnom odbere v predajni e-smoke vape shop a Vinopolitan a pri doprave e-Smoke vape kuriérom.
- Packeta SK / Packeta CZ je oprávnená jednostranne presmerovať zásielku na adresu iného Z-Pointu (odberného miesta) v prípade, ak je vami zvolené odberné miesto v čase doručovania zásielky zatvorené (napr. z technických príčin, dovolenky a pod.). Náhradné odberné miesto zvolí Packeta čo najbližšie k pôvodnému odbernému miestu v danej lokalite, zároveň však s ohľadom na obsadenosť okolitých odberných miest.
- e-Smoke vape kuriér je spôsob doručenia tovaru naším pracovníkom na zadanú adresu v rámci Bratislavy, ktorý Vám v prípade potreby poskytne poradenstvo na mieste. Predpokladom variantu e-Smoke EXPRESS BA kuriér, kedy je tovar doručený v ten istý pracovný deň pri objednávke odoslanej do 12.00 hod (resp. najbližší nasledujúci pracovný deň pri objednávke cez víkend alebo deň pracovného pokoja) je, že máme objednaný tovar skladom. Ak objednaný tovar nie je na sklade, budeme Vás bezodkladne telefonicky kontaktovať. Máte možnosť objednávku stornovať a už vykonaná úhrada Vám bude bezodkladne vrátená alebo máte možnosť zmeniť spôsob doručenia s refundáciou rozdielu už uhradeného poštového.
Spôsob doručenia | Priemerná dodacia lehota | Doba uloženia | Spôsob platby | Poštovné |
Osobný odber Bratislava (e-smoke vape shop) | 1-2 pracovné dni od prijatia objednávky | 5 dní | hotovosť / platobná karta | 0 € |
Osobný odber Trnava (vape & coffee shop) | 1-2 pracovné dni od prijatia objednávky | 5 dní | hotovosť / platobná karta | 0 € |
Osobný odber Vinopolitan | 1-2 pracovné dni od prijatia objednávky | 5 dní | hotovosť / platobná karta | 0 € |
Packeta SK / odberné miesto / Z-BOX (ex Zásielkovňa) | 1-2 pracovné dni od prijatia objednávky | Odberné miesto - 4 dni, možnosť predĺženia o 2 dni Z-BOX - 2 dni, možnosť predĺženia o 1 deň | hotovosť / platobná karta | 2 € * |
e-Smoke EXPRESS BA kuriér | v rovnaký pracovný deň v prípade odoslania objednávky do 12.00 | X | hotovosť / platobná karta | 4,95 € |
QDL kuriér | 1-2 pracovné dni od odoslania tovaru | X | hotovosť | 3,59 € *** |
Packeta kuriér | 1-2 pracovné dni od odoslania tovaru | X | hotovosť / platobná karta | 3,59 € *** |
Expres balík Slovenská pošta | 1-2 pracovné dni od odoslania tovaru | 14 dní | hotovosť | 4,05 € ** |
GLS Parcelshop/Balíkomat | 1-2 pracovné dni od odoslania tovaru | 5 dní | Parcelshop: hotovosť Balíkomat: platobná karta | 4,05 € ** |
GLS kuriér | 1-2 pracovné dni od odoslania tovaru | X | hotovosť / platobná karta | 4,05 € ** |
Poštový kuriér | 1-2 pracovné dni od odoslania tovaru | X | hotovosť | 4,31 € ** |
Packeta CZ (Zásilkovna) | 1-2 pracovné dni od odoslania tovaru | Odberné miesto - 4 dni, možnosť predĺženia o 2 dni Z-BOX - 2 dni, možnosť predĺženia o 1 deň | bankový prevod / platobný portál 24pay | 3,59 € ** |
* Pri objednávke tovaru v hodnote najmenej 30 € s DPH poštovné zdarma. Nevzťahuje sa na sezónny príplatok dopravcu. Niektorý prepravcovia ho účtujú v období od 1. 11 do 31. 12.
** Pri objednávke tovaru v hodnote najmenej 50 € s DPH poštovné zdarma. Nevzťahuje sa na sezónny príplatok dopravcu. Niektorý prepravcovia ho účtujú v období od 1. 11 do 31. 12.
*** Pri objednávke tovaru v hodnote najmenej 40 € s DPH poštovné zdarma. Nevzťahuje sa na sezónny príplatok dopravcu. Niektorý prepravcovia ho účtujú v období od 1. 11 do 31. 12.
7. Odstúpenie od zmluvy
- Právo na odstúpenie od zmluvy: Podľa zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, máte právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu:
- prevezmete tovar, alebo
- ak sa tovary objednané v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, alebo
- ak sa dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu.
- Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak bolo oznámenie o odstúpení od zmluvy odoslané najneskôr v posledný deň lehoty. Odstúpiť od zmluvy možno aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie.
- Odstúpiť od zmluvy možno aj len vo vzťahu k časti predmetu zmluvy (napr. vo vzťahu ku konkrétnemu z viacerých objednaných produktov). Právo na odstúpenie uplatníte akýmkoľvek vyhlásením v listinnej podobe, alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči, z ktorého jednoznačne vyplýva Vaše rozhodnutie odstúpiť od kúpnej zmluvy, a to listom na adresu: e-smoke s.r.o., Námestie hraničiarov 2, 851 03 Bratislava alebo e-mailom na adresu: info@e-smoke.sk. Na odstúpenie od zmluvy môžete použiť tento formulár tu na stiahnutie. Použitie formulára nie je povinné. Prijatie oznámenia o odstúpení od zmluvy Vám bezodkladne potvrdíme e-mailom.
- Doručením odstúpenia od zmluvy druhej zmluvnej strane sa zmluva od počiatku zrušuje a zmluvné strany sú povinné si vrátiť všetko, čo si na základe zmluvy navzájom poskytli. Do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy sme povinní vrátiť Vám všetky platby, ktoré sme od Vás prijali na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovného a iných nákladov a poplatkov, a to bankovým prevodom na váš účet. Tým nie je dotknuté naše právo dohodnúť sa s Vami na inom spôsobe úhrady, ak nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
- Nie sme povinní uhradiť Vám dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia nami ponúkaný. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré ste si zvolili, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame.
- Do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy ste povinný zaslať nám tovar späť alebo nám ho odovzdať. Tovar nám zašlite poštou doporučene (nie na dobierku!), kuriérom, alebo prostredníctvom spoločnosti Packeta na výdajné miesto I_23315 Z-BOX Bratislava, Námestie hraničiarov 3964/6 (BILLA). E-mail: info@e-smoke.sk, telefón: +421 902 410 474. Tovar môžete aj osobne priniesť na adresu našich predajní e-Smoke vape shop.
- Lehota je zachovaná, ak tovar zašlete na prepravu alebo donesiete najneskôr posledný deň lehoty. Náklady na vrátenie tovaru znášate Vy. Nie sme povinní Vám vrátiť platby uhradené na základe kúpnej zmluvy pred tým, ako je nám tovar doručený späť, alebo kým nám nepreukážete jeho spätné zaslanie, ibaže navrhneme vyzdvihnutie tovaru osobne, alebo prostredníctvom nami poverenej osoby.
- Upozorňujeme, že kupujúci pri vrátení tovaru zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
- Jednostranné započítanie vzájomných pohľadávok, ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy, je zakázané.
- Upozorňujeme, že v súlade s ust. § 19 ods. 1 písm. e) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený.
Odstúpenie od zmluvy predávajúcim
- Vyhradzujeme si právo odstúpiť od zmluvy v prípade, ak zákazník tovar neprevezme v dohodnutej odbernej lehote a tento sa nám vráti späť. Oznámenie o odstúpení od zmluvy pošleme písomne na e-mail zadaný pri objednávke (vrátenie tovaru, objednávka zrušená). Ustanovenia týchto VOP o následkoch odstúpenia od zmluvy sa uplatnia obdobne ako pri odstúpení od zmluvy kupujúcim. Za odstúpenie od zmluvy sa považuje aj storno objednávky predávajúcim po jej prijatí.
8. Zodpovednosť za vady tovaru a reklamačný poriadok
- Za vady tovaru zodpovedáme podľa príslušných ustanovení (§ 618 až § 625) zákona č. 40/1964 Sb. Občianskeho zákonníka v platnom znení. Tovar ste ako kupujúci povinní si pri prevzatí riadne skontrolovať, nakoľko záručná doba začína plynúť dňom dodania tovaru.
- Zodpovedáme za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci. Nezodpovedáme za vady tovaru spôsobené jeho užívaním v rozpore s účelom používania, alebo pokynmi uvedenými v návode na použitie, mechanickým poškodením, vystavením tovaru nebezpečným následkom tepelného a/alebo elektromagnetického žiarenia, pôsobením poveternostných vplyvov a vplyvov okolia (vlhkosť, prašnosť, priame slnečné žiarenie, vibrácie), mechanickým poškodením a neoprávnenými zásahmi do tovaru.
- U niektorých komponentov spotrebného charakteru je v rámci záručnej doby deklarovaná ich životnosť ovplyvnená intenzitou používania e-cigarety / atomizéra nasledovná: batéria 6 mesiacov, cartridge pod 5 naplnení, žhaviaca hlava 5 naplnení. Ich spotreba nie je vadou, preto nemožno uplatniť práva zo zodpovednosti za vady.
- Ak zodpovedáme za vadu predanej veci, máte právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Práva zo zodpovednosti za vady môžete uplatňovať, len ak ste nám vadu vytkli do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby dvoch rokov od dodania veci.
- Máte právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré Vám vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedáme, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Toto právo musíte u nás uplatniť najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.
Vytknutie vady (reklamácia)
- Vadu možno vytknúť (reklamovať) na adrese prevádzky e-Smoke vape shop na Námestí hraničiarov 2, 851 03 Bratislava, alebo Andreja Hlinku 65, 917 01 Trnava, alebo kiosk Košice, OC Optima, Moldavská cesta 32, Košice, alebo kiosk Prešov, NC MAX, Vihorlatská 2A, Prešov. Za účelom vybavenia reklamácie ste povinní predložiť nám reklamovaný tovar spolu s príslušenstvom.Tovar nám môžete osobne priniesť na adresu našich predajní, zaslať poštou / kuriérom, alebo prostredníctvom spoločnosti Packeta na výdajné miesto I_23315 Z-BOX Bratislava, Námestie hraničiarov 3964/6 (BILLA). E-mail: info@e-smoke.sk, telefón: +421 902 410 474. V prípade zasielania tovaru na adresu predajne e-Smoke vape shop ste povinní uskutočniť všetky úkony potrebné na ochranu tovaru pred poškodením počas prepravy. Tovar zaslaný na dobierku neprevezmeme - bude kupujúcemu vrátený. Tovar odporúčame kupujúcemu poistiť.
- Pri reklamácií ste povinní predložiť doklad o kúpe tovaru (faktúru/pokladničný blok), záručný list, ak bol vydaný, a písomne oznámiť podstatu vady tovaru. Reklamačný protokol si môžete stiahnuť tu.
- O vytknutí vady Vám bezodkladne poskytneme písomné potvrdenie (e-mailom) s uvedením primeranej lehoty, v ktorej vadu odstránime. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý potrebujeme na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý nemôžeme ovplyvniť.
- Ak odmietneme zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia Vám písomne (e-mailom) oznámime. Ak znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukážete našu zodpovednosť za vadu, môžete ju vytknúť opakovane a v takom prípade zodpovednosť za vadu nemôžeme odmietnuť; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 Občianskeho zákonníka (t. j. doba dvoch mesiacov od zistenia vady a doba dvoch rokov od dodania veci na vytknutie vád) nevzťahuje. Náklady spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom musíte u nás uplatniť najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.
Odstránenie vady
- Máte právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Nemôžete si zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by nám v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by Vám druhý spôsob odstránenia vady spôsobil značné ťažkosti.
- Máme právo odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností uvedených v predošlom odseku.
- Vec opravíme alebo vymeníme v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vadu vytkol, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.
- Na účely opravy alebo výmeny ste povinní nám vec odovzdať. Náklady prevzatia veci znášame my.
- Opravenú alebo náhradnú vec Vám dodáme na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým nám bola vadná vec dodaná, ak sa nedohodneme inak. Opravenú vec Vám vydáme spolu s potvrdením o vykonaní opravy a čase jej trvania. Čas od vytknutia vady až do vykonania opravy sa do záručnej doby nepočíta.
- Ak neprevezmete vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ste ju mali prevziať, môžeme vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, o zamýšľanom predaji Vás vopred upovedomíme a poskytneme primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Po predaji Vám bezodkladne vyplatíme výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré sme účelne vynaložili na jej úschovu a predaj, ak uplatníte právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Za úschovu veci účtujeme po uplynutí 30 dní od výzvy na prevzatie 0,50 € za každý deň. Vec môžeme na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré sme účelne vynaložili na úschovu veci, a nákladov, ktoré by sme museli nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
- Pri odstránení vady výmenou veci zodpovedáme za vady náhradnej veci ako pri dodaní novej veci.
Zľava z kúpnej ceny a odstúpenie od zmluvy
- Máte právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môžete odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak
- sme vec neopravili ani nevymenili,
- sme odmietli odstrániť vadu z dôvodu, že oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si s ohľadom na všetky okolnosti vyžadovali neprimerané náklady,
- vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
- vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
- sme vyhlásili alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstránime v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
(Pri posudzovaní práva na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa písm. c) a d) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu.)
- Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
- Od kúpnej zmluvy nemôžete odstúpiť, ak ste sa spolupodieľali na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno nesie predávajúci.
- Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, môžete od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môžete odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
- Po odstúpení od zmluvy alebo jej časti ste povinní nám vec vrátiť. Náklady vrátania znášame my.
- Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci alebo po preukázaní, že ste nám vec zaslali, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
- Kúpnu cenu Vám vrátime alebo Vám vyplatíme zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký ste použili pri zaplatení kúpnej ceny, ak výslovne nesúhlasíte s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znášame my.
9. Alternatívne riešenie sporov
- Máte právo sa na nás obrátiť so žiadosťou o nápravu, ak medzi nami vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa domnievate, že sme porušili iné práva spotrebiteľa. V prípade zamietnutia žiadosti Vás písomne informujeme o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „ARS“). Ak odpovieme na žiadosť o nápravu zamietavo alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej odoslania, máte právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 uvedeného zákona. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorý pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH. Bližšie informácie nájdete na webovom sídle Slovenskej obchodnej inšpekcie na https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi alebo na webovom sídle Ministerstva hospodárstva SR na https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1
10. Záverečné ustanovenia
Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Bajkalská 21/A, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava
- Práva a povinnosti medzi predávajúcim a spotrebiteľom neupravené v týchto VOP sa spravujú Občianskym zákonníkom a príslušnými právnymi predpismi na ochranu spotrebiteľa, najmä zákonom 108/2024 Z. z.. Práva a povinnosti medzi predávajúcim a kupujúcim: fyzickou osobou –podnikateľom, resp. právnickou osobou, neupravené v týchto VOP sa spravujú Obchodným zákonníkom. Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že prípadné spory vyplývajúce z ich zmluvného vzťahu budú prednostne riešiť dohodou. V prípade, že nedôjde k dohode, pre všetky spory vyplývajúce zo zmluvného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim je rozhodovacia právomoc daná vecne a miestne príslušnému súdu podľa ust. § 12 a nasl. zákona č. 160/2015 Z. z. Civilný sporový poriadok, v znení neskorších zmien.
- Uzavretím kúpnej zmluvy potvrdzujete, že ste sa riadne oboznámili s týmito VOP, porozumeli ste ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasíte.
- Tieto VOP sa vzťahujú na zmluvy uzavreté od dňa 14. 1. 2025.
Sledujte nás